3 października 2016

Co to za książka? Cytat #1

Wiedźmowa głowologia
Bardzo spodobał mi się cytat z książki, którą właśnie czytam i zastanawiałam się, w jakiej formie Wam go przekazać. W końcu stwierdziłam, że ciekawym rozwiązaniem byłoby zaproszenie Was do małej zabawy w zgadywanki.

Zasady są proste: podaję cytat z aktualnie czytanej książki, a Wy w komentarzach podajecie tytuł i autora tejże książki. Na chwilę obecną nie przewiduję żadnych materialnych nagród, ale liczę na to, że zabawa i satysfakcja z odnalezienia właściwego tytułu będą nagrodą samą w sobie.

Podaję cytat i zachęcam do zgadywania :)

"- [...] Dlatego snułam się po tych korytarzach jak Lady Makbet i otwierałam drzwi. Większość pokoi była pusta.
- Co to jest Lady Makbet? - spytałem, próbując podtrzymać rozmowę.
- Ktoś, kto włóczy się w piżamie - wyjaśniła."

Cytat nie jest oczywisty, ba, nie odnosi się do fabuły, ale jest tak absolutnie perfekcyjny, że jeśli ktoś czytał książkę, to z dużą dozą prawdopodobieństwa przypomni sobie tytuł. Chyba że to tylko kwestia mojej fiksacji na postaci Lady Makbet... To też jest możliwe :)

Bawić mogą się też Ci, którzy nie wiedzą, co to za książka. Wystarczy, że wymyślicie własną odpowiedź na pytanie "Co to jest Lady Makbet?". Myślę, że dzięki temu będzie co czytać i z czego się śmiać :)

Dajcie znać, czy pomysł Wam się podoba i warto go kontynuować. I co sądzicie o cytacie? Też przypadł Wam do gustu, czy zupełnie nie rozumiecie mojego zachwytu takim podsumowaniem Szekspirowskiej postaci? Z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz