20 października 2017

#Książkowy alfabet – wyzwanie dla miłośników książek

Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, wyzwanie na Instagramie

Stwierdziłam, że 29 rok życia powinnam zacząć z przytupem, dlatego przygotowałam dla siebie i dla Was wyzwanie #Książkowy alfabet. Zadanie nie jest proste: wymaga wytrwałości, przejrzenia swoich półek oraz odrobiny kreatywności. Ale czym byłoby życie bez wyzwań, prawda? 


Zasady wyzwania
Każdego dnia należy zrobić zdjęcie książki (lub stosu książek), której tytuł zaczyna się na konkretną literę alfabetu. 


Przebieg wyzwania
Wyzwanie zaczyna się 30 października i trwa do 26 listopada. Pierwszego dnia należy zrobić zdjęcie książki na literę A, 31 października na B, 1 listopada na C itd. 

Jeśli nie masz książki na konkretną literę, to nie przejmuj się i po prostu danego dnia nie dodawaj zdjęcia ;)

Każde zdjęcie powinno być opatrzone hashtagiem #książkowyalfabet. 


Miejsce wykonywania wyzwania
W zależności od upodobania i możliwości wyzwanie można wykonać na Instagramie, fanpage'u bloga, ewentualnie potraktować zbiorczo i przygotować post podsumowujący na blogu. 


Zgłoszenia
O chęci podjęcia wyzwania możecie napisać tutaj, pod postem na fanpage'u lub na Instagramie (jutro pojawi się odpowiednia informacja). 


Grafik wyzwania
30 października – A
31 października – B
1 listopada – C
2 listopada – Ć
3 listopada – D
4 listopada – E
5 listopada – F
6 listopada – G
7 listopada – H
8 listopada – I
9 listopada – J
10 listopada – K
11 listopada – L
12 listopada – Ł
13 listopada – M
14 listopada – N
15 listopada – O
16 listopada – Ó
17 listopada – P
18 listopada – R
19 listopada – S
20 listopada – Ś
21 listopada – T
22 listopada – U
23 listopada – W
24 listopada – Z
25 listopada – Ź
26 listopada – Ż


Wyzwanie zaczyna się za 1,5 tygodnia, więc jeśli macie pytania lub wątpliwości, to pytajcie. No i oczywiście zachęcam do wzięcia udziału w zabawie. Chyba wszyscy lubimy oglądać zdjęcia książek i chwalić się swoimi zbiorami, prawda? ;)

41 komentarzy:

  1. świetnie :) zwłaszcza że dopiero zaczynam przygodę z Instagramem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja niby nie, bo mam go od kilku miesięcy, ale jest na nim raptem 20 zdjęć, więc uznałam, że to fajny pomysł na rozkręcenie profilu. Na razie tak uważam... W trakcie pewnie będę bluzgać na samą siebie za durne pomysły :P

      Mogę liczyć na to, że się przyłączysz?

      Usuń
  2. Należę do książowych ekshibicjonistów, więc dołączę bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A gdzie "Ó"? To dyskryminacja Krzysztofa Borunia i jego powieści "Ósmy krąg piekieł" :D Książek z tytułami na "Ó" jest całkiem sporo, pewnie niewiele mniej niż na "Ć":
    https://www.biblionetka.pl/k.aspx?l=O&range=Ós

    Znajdzie się też tytuły na "Ę" - tylko na "Ą" i "Ń" nie widziałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie racja. Jakoś w ogóle nie zarejestrowałam "ósemki", tylko z marszu wywaliłam polskie samogłoski. Mój błąd (to ten postarzały nagle o rok mózg - w ogóle nie działa tak, jak jeszcze 19 października). A co na Ę?

      Oczywiście zaraz wprowadzę sprostowanie i dodam jeszcze jeden dzień do wyzwania (bo Ę nadal mnie nie przekonuje) ;)

      Usuń
    2. Agnieszka Słodownik "Ę, Ą. Tomik poezji" :D

      Usuń
    3. No nie, sorry, mimo wszystko Ę odpuszczę :D

      Usuń
  4. Super sprawa! Chętnie wezmę udział. :3 Tylko muszę zrobić sobie jakąś przypominajkę bo wszystkie wyzwania kończą się dzięki mojej pamięci jak u złotej rybki. 5 sekund i po wszystkim. :'D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja z kolei mam słomiany zapał. Jestem podekscytowana, robię coś na 150%, a potem nie kończę, bo już mi się znudziło... Ale mam nadzieję, że tym razem obie damy radę i skończymy wyzwanie! Powodzenia i cieszę się, że zdecydowałaś się dołączyć do zabawy ;)

      Usuń
  5. Ja jako instagramowy prawie świeżak też chętnie się dołączę. Będzie okazja do przekopywania biblioteki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Im nas więcej, tym więcej zdjęć do oglądania ;)

      Usuń
  6. Chętnie dołącze co prawda nie na Instagramie (jakoś się nie moge z nim dogadać) ale na fb a później na blogu zbiorczo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Koniecznie podrzuć na koniec link do postu. Chętnie pooglądam Twoje zdjęcia ;)

      Usuń
  7. Bardzo chętnie podejmę się wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja odpadam, zrobienie takiej ilości zdjęć w tak krótkim czasie zdecydowanie przekracza moje możliwości :) 29 rok życia, tak? To miałaś niedawno urodziny czy zaraz będziesz mieć? :) Tak czy inaczej: wszystkiego najlepszego i dużo dobrych książków życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chodzę po domu i okolicy i powtarzam wszędzie, gdzie się da, że nienawidzę robić zdjęć książkom, więc wyobraź sobie, jak moja nienawiść wzrośnie do końca wyzwania :D Ale stwierdziłam, że jakoś muszę rozruszać moje konto na instagramie, a bez takich dramatycznych, radykalnych przedsięwzięć pewnie nigdy nie dobiłabym do porządnej liczby zdjęć.

      Urodziny miałam 20 października. Dziękuję za życzenia :)

      Usuń
  9. W tym czasie nie mam zbyt wiele wolnego, dlatego odpuszczę sobie to wyzwanie, ale jeśli zrobisz drugą edycję, lub coś zupełnie innego, na pewno dołączę :)

    https://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Ci się podoba, to równie dobrze możesz zrobić to wyzwanie w późniejszym terminie ;)

      Ale w razie czego będę o Tobie pamiętać i informować o nowych inicjatywach ;)

      Usuń
  10. Świetne wyzwanie! Wstępnie biorę udział (na IG), no ale jak faktycznie wyjdzie to zobaczymy, bo mam trochę zapieprz na uczelni. xD No i sto lat życzę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba i że wstępnie dołączasz :D Zawsze możesz zrobić wyzwanie w okrojonym zakresie lub w późniejszym terminie - ja nie będę mieć nic przeciwko ;)

      Dziękuję :)

      Usuń
  11. I przyjdzie mi kupić "Ósmy cud świata" :) Z chęcią się przyłączę do wyzwania.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście nie miałam czasu, żeby się przygotować, jak jeszcze byłam w domu rodzinnym i prywatnej biblioteczce... będę uczestniczyć szczątkowo :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Instagrama nie mam (jak wróci mój telefon z naprawy, to planuję założyć, ale że naprawiają go już dwa miesiące, to pewnie nie tak szybko...), ale wyzwanie bardzo mi się podoba i pewnie wezmę udział :) Tyle, że chyba potraktuję to raczej zbiorczo i wrzucę na koniec wyzwania jeden wspólny wpis na blog :) Pomysł świetny i nietypowy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak? Dodałaś podsumowujący wpis? Wciąż jest na to czas ;)

      Usuń
  14. Kreatywny pomysł! Ja nie mam instagramu, a poza tym nie umiem robić zdjęć, a książkom to już w ogóle - pod tym względem mój blog jest tragiczny :D

    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin i wielu wspaniałych lektur! :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł:)! Wspieram wszystkich biorących udział. U mnie krucho z czasem, niestety pas.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie omieszkam tego zrobić, gdy będę mieć dostęp do mojej biblioteki. ;) Ostatnio przybyło do niej parę fajnych tytułów, m.in genialny "Statek umarłych" Ricka Riordana, który jest też przy tym świetne wydany. Na jesień uwielbiam przenosić się do mitycznych północnych krain z ich niesamowitymi bogami i przygodami. Aż zaczyna się mimowolnie lubić tą pogodę za oknem, a szczególnie tajemniczą mgłę.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak? Udało Ci się coś zrobić w kierunku wyzwania?

      Usuń
  17. Bardzo ciekawe wyzwanie i zastanawiam się, czy nie dołączyć :) Chociaż boje się, że jednego dnia zapomnę, albo nie będzie mi się chciało szukać i tyle z tego będzie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po fakcie mogę Ci powiedzieć tyle, że chwilami też tak bardzo bardzo mi się nie chciało, ale wiedziałam, że inni robią i dają radę, więc nie mogę sobie odpuścić. To wyzwanie było wkurzające i fascynujące zarazem ;)

      Usuń
  18. Hej, dołączam na Instagramie:
    https://www.instagram.com/maniaczytaniablog/

    Nie wiem czy dam radę codziennie, ale spróbuję jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń