26 maja 2017

Rocznica reaktywacji bloga + KONKURS

Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, rocznica, fantastyka

Z wielką radością ogłaszam, że minął rok, odkąd postanowiłam wrócić do blogowania! Decyzja o powrocie była jedną z najlepszych, jakie podjęłam w zeszłym roku. Czuję się fantastycznie, bo czego by nie mówić, jestem nawet w lepszej formie niż chwilę po powrocie. Utrzymuję stałe tempo i umieszczam miesięcznie tyle postów, ile sobie założyłam (a nawet trochę ponad minimum). Czytam więcej, piszę z przyjemnością - czego więcej mogłabym sobie życzyć?

Ten rok był pełen nowości. Niby ten sam blog, ale zupełnie inne podejście. Zrozumiałam, że to już nie jest 2011 rok, gdzie większość po prostu pisała i udzielała się na blogach innych osób. Teraz jest pełno grup na Facebooku czy Google+, a bez fanpage'a lepiej nie zaczynać zabawy. Rok temu mnie to przerażało i w sumie dalej przeraża, ponieważ bardzo nie lubię Facebooka. Zdaję sobie sprawę, że odbija się to na moim fanpage'u, ale obiecuję poprawę :)

Cieszę się, że po powrocie zastałam wielu starych znajomych i że poznałam kolejne osoby. Jesteście wspaniali i bardzo się cieszę, że mam z Wami kontakt! Wasze recenzje (nawet jeśli ich nie komentuję, bo na ogół czytam je w biegu lub pomiędzy pisaniem tekstów do pracy) są dla mnie źródłem wiedzy i inspiracji w kwestii książek wartych przeczytania. Nasze dyskusje są niezwykle cenne i mobilizujące, dlatego mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie ich jeszcze więcej. Bardzo Wam dziękuję za wszystkie komentarze, rozmowy i porady. Gdyby nie Wy, blogosfera byłaby przeraźliwie nudnym i smutnym miejscem!

Nie jestem w stanie zliczyć, ile książek mi przybyło podczas tego roku, ale z przyjemnością wspomnę o dwóch współpracach: z księgarnią internetową Tania Książka oraz wydawnictwem SQN. Dziękuję, że daliście mi szansę, bo między innymi dzięki Wam mogę dzielić się swoimi refleksjami na temat nowości wydawniczych.

Z ciekawostek: w ciągu tego roku napisałam 86 postów, z czego 51 to recenzje książek (+1 recenzja gry planszowej). Dla mnie to świetny wynik :) 


A teraz obiecany konkurs!

Wiedźmowa głowologia, konkurs książkowy, Legion, Brandon Sanderson, fantastyka

Nagroda
Nowy egzemplarz książki Legion autorstwa Brandona Sandersona
(Zapraszam do zapoznania się z recenzją)

Czas trwania
26.05. - 09.06.

Ogłoszenie wyników
Do 16.06. w nowym poście na blogu oraz na fanpage'u.

Zwycięstwo
Wygrywa jedna osoba wytypowana w drodze losowania.


Aby wziąć udział w konkursie, należy zgłosić się w komentarzu pod tym postem. Za samo zgłoszenie każdy otrzymuje jeden los. Można jednak zwiększyć swoje szanse, decydując się na wykonanie zadania konkursowego. Osoby, które je zrobią, otrzymają dwa dodatkowe losy. 

Dodatkowe zadanie konkursowe: 
Legion ma wiele aspektów, czyli zmyślonych osobowości. Każdy jest specjalistą w konkretnej dziedzinie wiedzy, ma określoną narodowość, charakter oraz upodobania i cierpi na chorobę psychiczną. Wymyśl nowy aspekt dla Legiona. Nadaj mu imię, określ, w czym się specjalizuje, opisz go w kilku słowach, podaj jego narodowość (lub grupę etniczną) i nie zapomnij o chorobie psychicznej!

Wzór zgłoszenia
1. Zgłaszam się :)
2. Adres mailowy
3. Odpowiedź na dodatkowe zadanie konkursowe (opcjonalnie)


Regulamin konkursu
1. Organizatorem konkursu jest właścicielka bloga wiedzmowa-glowologia.blogspot.com
2. W konkursie mogą wziąć wszystkie osoby spełniające warunki zgłoszenia.
3. Zwycięzca zostanie wyłoniony drogą losowania.
3. Koszt jednorazowej wysyłki nagrody ponosi organizator konkursu.
4. Wysyłka nagrody jest możliwa wyłącznie na terenie Polski.
5. Zwycięzca zostanie poinformowany o wygranej drogą mailową. Jeśli w ciągu tygodnia nie prześle w informacji zwrotnej adresu do wysyłki, organizator wylosuje nowego zwycięzcę.
6. Osoby zgłaszające się do konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu poinformowania o ewentualnej wygranej oraz do jednorazowej wysyłki nagrody na terenie Polski.
7. Udział w konkursie oznacza akceptację regulaminu.
8. Konkurs nie podlega przepisom Ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 roku Nr 4, poz. 27 z późn. zm.).


Będzie mi bardzo miło, jeśli udostępnicie baner konkursowy oraz zaprosicie znajomych do udziału w konkursie :) 

Zachęcam również do zaobserwowania mojego bloga oraz fanpage'a, dzięki czemu od razu dowiecie się o wynikach. Nie jest to jednak warunek niezbędny do wzięcia udziału w konkursie. 

Życzę powodzenia!


I oczywiście wszystkiego najlepszego dla Mam! Dużo szczęścia, uśmiechu i wytchnienia :)

48 komentarzy:

  1. Cześć, zgłaszam się :)
    Gratulacje z okazji rocznicy!
    mój mail: vespera.v87@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Cześć. Zgłaszam się :)
    2. westolia@wp.pl
    3. Nowy aspekt nazywałby się Vlad Petrovich. Pochodziłby z Rosji i byłby geniuszem matematycznym. Wyliczyć prawdopodobieństwo wylosowania asa pik przy piątym rozdaniu? Żaden problem! Zapamiętanie formułki ułożenia kostki Rubika też nie było dla niego żadnym problemem. Jego choroba psychiczna, nerwica natręctw, sprowadza go do tego, że każde obliczenie kilkukrotnie sprawdza, przekreśla i rozwiązuje je na nowo. Podobnie z układaniem kostki Rubika. Bywa przez to nerwowy i zdarza mu się wybuchnąć, gdy ktoś mu przeszkadza, ale trzeba przyznać, że jest dokładny, sumienny i oddany swojej pracy, a jednocześnie pasji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgłaszam się:D
    katrina.swin@gmail.com

    Wybacz, zadania nie zrobię, czasu mi brakuje, a chyba najpierw musiałabym to przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje :)
    I dalszej wytrwałości w blogowaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że uda się lepiej niż poprzednim razem ;-)

      Usuń
  5. Ja Cię "odkryłam" dopiero po Twojej reaktywacji i bardzo się cieszę, że tu trafiłam. Oby więcej tak pięknych rocznic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Cię pamiętam sprzed odejścia :D Co prawda wcześniej nie była to jakaś bardzo duża aktywność czy "znajomość", ale jak po powrocie weszłam na Twojego bloga, to wiedziałam kim jesteś. Zresztą miałam Cię w obserwowanych, więc to też o czymś świadczy :)

      Usuń
  6. Gratuluję i oby więcej było takich rocznic, bo lubię tu zaglądać :) Ja też nie trawię Facebooka, więc łączę się z Tobą w bólu.
    I super rozdanie, gdybym nie miała Legionu to na pewno wzięłabym udział :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i też mam nadzieję, że rocznic będzie więcej ;-)

      Usuń
  7. Gratuluję i życzę Ci, abyś już więcej nie musiała świętować reaktywacji bloga, a tylko jego urodziny! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 1. Zgłaszam się :)
    2. sylwia.jamrozik@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje! Ja kiedy już poczynię jakiekolwiek założenia, mogę być pewna, że im nie podołam ;-) Fajny konkurs. Skuszę się, choć nie mam szczęścia w losowaniach :-)
    1. Zgłaszam się :)
    2. alicja611@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7

      Dziękuję ;-) Ja na ogół też mam słomiany zapał, ale warto z nim walczyć.

      Usuń
  10. Przede wszystkim serdeczne gratulacje! Cieszę się, że wróciłaś do blogowania, bo lubię do Ciebie zaglądać! Życzę również wielu sukcesów i dalszej radości z prowadzenia bloga!
    A że "Legion" bardzo chciałabym przeczytać to:
    Zgłaszam się :)
    E-mail: czarneespresso@gmail.com
    Odpowiedźna zadanie:
    Imię i nazwisko: Gunnar Olavson
    Narodowość: Islandczyk
    Specjalizacja: botanik. Żadne drzewo, żadna trawka, żaden kwiatek nie ma przed nim tajemnic. Przy okazji świetnie zna się na ziołach. Nawet tam, gdzie tradycyjna medycyna nie pomaga, Gunnar znajdzie roślinkę o niesamowitych właściwościach, która na pewno pomoże w najdziwniejszych dolegliwościach. Przy tym jest przyjacielski i uczynny. Taki aspekt to skarb.
    Choroba psychiczna: Gunnar ma synestezję, czyli pomieszanie zmysłów. W jego przypadku chodzi o zmysł powonienia i wzroku – gdy patrzy na jakiś kolor odczuwa różne zapachy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 8, 9, 10

      Dziękuję i bardzo się cieszę, że podoba Ci się mój kawałek internetu ;-)

      Usuń
  11. Gratuluję!
    Zgłaszam się!
    E-mail sylwia84w21@gmail.com
    Nowy aspekty Legiona:
    Imię - Teściowa
    Narodowość:Zaściankowa
    Specjalizacja: uprzykrzanie życia synowej
    Opis: podstarzała, wścibsaka, kłamliwa osoba, której życiowym celem jest oczernianie i plotkowanie o innych
    Choroba psychiczna: narcyzm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 11, 12, 13

      Dziękuję ;-)
      Jaki straszny ten aspekt... Cieszę się, że nie jestem Legionem :D

      Usuń
  12. Zgłaszam się!
    E-mail: daria.brodzicka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgłaszam się!
    E-mail: daria.brodzicka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgłaszam się!
    E-mail:sabka-sabka@wp.pl
    Lubię jako;Sabina FK
    Obserwuję jako.Sabina Fabczak

    OdpowiedzUsuń
  15. 1. Zgłaszam się
    2. kotecek9@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. 1. Zgłaszam się :)
    2. Adres mailowy: sun.snowflakee@gmail.com
    3. Odpowiedź na dodatkowe zadanie konkursowe:
    Imię i Nazwisko: Grażynka Kowalska
    Narodowość: Trecie biurko w Bibliotece Publicznej
    Specjalizacja: Jest to typowa bibliotekarka. Zawsze z zaciśniętymi ustami obserwuje czytające dzieciaki i ucisza je w, gdy podnoszą głos (to jej ulubione zajęcie). Na szczęście da się ją ułaskawić dobrą kawą, kawałkiem ciastka (oczywiście nie jedzonego przy książkach) oraz rozmową o literaturze - na tym się zna jak mało kto.
    Choroba psychiczna: Schizofrenia paranoidalna. Znając tylu bohaterów i światów książkowych można oszaleć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkie rocznice są fajne. Gratuluję i bloguj dalej :)
    1. Zgłaszam się
    2. monweg@wp.pl
    3. dodatkowe zadanie:
    Imię i nazwisko - Konstanty Ból
    Narodowość - Polak z Wielkopolski
    Specjalizacja - stomatolog. Już pierwszy kontakt przyprawia o dodatkowy "ból" zębów.
    Choroba psychiczna - Zaburzenie dysocjacyjne tożsamości czyli po ludzku nazywając rozdwojenie jaźni.
    Wyobraźcie sobie dentystę o nazwisku Ból (brr) z rozdwojeniem osobowości - to koszmar :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 20, 21, 22

      Dziękuję ;-)
      Zgodnie z tą myślą zastanawiam się, czy obchodzić też rocznicę założenia bloga :P

      Usuń
  18. 1. Zgłaszam się!
    2. krolowa.ksiazek@o2.pl
    3. Nowy aspekt dla Legiona byłby Rosjaninem. Z początku myślałam nad stworzeniem Japończyka, ale porzuciłam ten pomysł. Człowiek ten zwałby się Evgeni Fiodorow (Евгений Фёдоров), z zawodu byłby prywatnym detektywem z osobowością antyspołeczną (socjopata). Nikt w jego otoczeniu nie ma pojęcia, w jaki sposób udało mu się zdobyć licencję detektywa. A jednak! Mężczyzna ten jest niezwykle przebiegły, nienawidzi ludzi, ale w rozwiązywaniu najróżniejszych spraw (od morderstw po zdrady kochanków), o dziwo, widzi swą życiową szansę. Jest to człowiek niezwykle inteligentny, skłonny do bójek, lubiący odwiedzać podejrzane miejsca. Zdecydowanie nie jest to typ przyjemny w obyciu. Mimo to, nawet pomimo swej niezbyt dobrej reputacji, wciąż ma wielu klientów w swojej agencji detektywistycznej. Nikt nie wie jak to możliwe.

    OdpowiedzUsuń
  19. 1. Zgłaszam się :)
    2. dawidbrojak@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  20. 1. Zgłaszam się :)
    2. Adres mailowy: angelika_w0@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  21. GRATULACJE Z OKAZJI REAKTYWACJI !

    1. Zgłaszam się :)
    2. Adres mailowy: mariola163@onet.eu
    3. Odpowiedź na dodatkowe zadanie konkursowe (opcjonalnie:
    Imię, nazwisko i narodowość: Anastazja Iwanko - Rosjanka z dziada pradziada.
    Specjalizacja i opis: Luksusowa prostytutka czarnego półświatka - obsługująca mafijnych bossów, skorumpowanych polityków, wysoko postawionych "przedsiębiorców" czarnego rynku. Za pomocą manipulacji emocjonalnej i psychicznej potrafi przekonać każdego do udzielenia jej pożądanych informacji - wie w jakie wspominania "uderzyć", ile alkoholu potrzeba, na kogo się powołać, jakich prostytutek zapytać o niezbędne informacje itd.
    Choroba psychiczna: schizofrenia paranoidalna - widzi ludzi, którzy są już martwi i rozmawia z nimi.

    OdpowiedzUsuń
  22. 1. Zgłaszam się ^^
    2. anna.nocun@onet.pl
    3. Nowy aspekt Legiona miałby na imię Sebastian. Jego wygląd byłby równie niepozorny jak imię: czarne włosy, szczupły i wysoki, ubrany zawsze elegancko, we frak lub garnitur. I do tego oczywiście cylinder i laska, jak przystało na prawdziwego, angielskiego dżentelmena. Mimo pełnionego zawodu nigdy nie rozstaje się z białymi, aksamitnymi rękawiczkami. Choć trzeba mu oddać sprawiedliwość, że ani razu nie ubrudził ich krwią. Och, zapomniałam wspomnieć że Sebastian jest mordercą :) Ale tylko na zlecenie Królowej, w wolnych chwilach pracuje jako kelner. Jest wyjątkowo bystry, pomysłowy i pozbawiony skrupułów. Oraz instynktu samozachowawczego.
    Poza tym cierpi na leciutkie urojenia, bowiem wydaje mi się, że żyje w Londynie epoki wiktoriańskiej. Przez co jest na bakier z nowinkami technicznymi, a jego metody pracy mogą uchodzić za nieco staroświeckie. Trzeba mu jednak przyznać, iż zabójstwo przy pomocy wymyślonej trucizny ma o wiele więcej klasy niż jakiś tam zwyczajny strzał z pistoletu ^^

    OdpowiedzUsuń
  23. Odpowiedzi
    1. Niestety zgłosiłaś się po terminie i nie podałaś maila, więc nie mogę przypisać numeru. Może następnym razem ;-)

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń