19 grudnia 2016

Wyzwanie czytelnicze 2017

Wyzwanie czytelnicze 2017 | Wiedźmowa głowologia




Zapraszam na nową odsłonę wyzwania!
Wyzwanie czytelnicze 2018!

Co prawda do 2017 roku zostały jeszcze prawie dwa tygodnie, jednak uznałam, że to najlepszy moment, aby pokazać Wam moje wyzwanie czytelnicze 2017 i zaprosić do wspólnej zabawy.

Generalnie nie przepadam za wyzwaniami czytelniczymi, ponieważ mam poczucie, że "muszę" coś przeczytać, a nie "mogę". Zastanawiałam się nad tym przez dłuższy czas i uznałam, że w końcu znam powód takiego podejścia. Jak już się czegoś podejmuję, to chciałabym to zrobić porządnie od A do Z, a w wyzwaniach czytelniczych bardzo często zniechęcają mnie pozycje w stylu "powieść romantyczna", a nawet "powieść wydana w roku Twoich narodzin". W bardzo dużym stopniu determinują, co należy czytać, często nawet nakłaniając do sięgnięcia po gatunek, którego zwyczajnie nie lubię. I może po prostu ja tak trafiałam, ale miałam wrażenie, że bardzo często w wyzwaniach czytelniczych pomija się fantastykę. Oprócz tego irytowało mnie też, że jest bardzo dużo zadań, czasem 30, a nawet 52. Nie chcę, aby lista przejęła całe moje życie czytelnicze! Więcej czasu poświęcę na szukanie niż czytanie...

W związku z tym postanowiłam przygotować własne wyzwanie, które spełniałoby moje oczekiwania i w którym wyeliminowałam męczące i zniechęcające mnie elementy. Oto ono:

Wyzwanie czytelnicze 2017 | Wiedźmowa głowologia

Wybrałam dwanaście dość ogólnych kategorii, które zostawiają dużą dowolność w kwestii wyboru gatunku oraz samych książek. Jeśli ktoś lubi literaturę wojenną, to w kategorii "kolor" może przeczytać Cienką czerwoną linię, ktoś inny wybierze lekturę szkolną, np. Anię z Zielonego Wzgórza, a miłośnik fantastyki sięgnie po Kolor magii. Jest kolor w tytule? Jest. I to dosłownie.

Starałam się, żeby kategorie można było dopasować do różnych gatunków i nie narzucać komuś czegoś, czego nie lubi. Wiem, że wiele osób za to właśnie ceni sobie wyzwania czytelnicze, za możliwość sięgnięcia po coś, czego w normalnej sytuacji by nie przeczytali. Ja jednak nie jestem typem osoby, która lubi się do czegokolwiek zmuszać.

Kategorie umożliwiają bardzo szerokie i luźne spojrzenie na dokonywane wybory. Miejsce może być realne, fikcyjne, a nawet symboliczne. Jako przykład weźmy Alicję po drugiej stronie lustra. Przecież "druga strona lustra" też jest jakimś miejscem. Osoba może być "człowiekiem", może być podana z imienia (tak jak Alicja), zawodu, funkcji, którą pełni.

Zdecydowałam się na dwanaście kategorii, ponieważ uznałam, że idealnym rozwiązaniem jest przeczytanie w ramach wyzwania jednej książki miesięcznie. Oczywiście, jeśli wolicie wrzucić jedną książkę do kilku kategorii, to nic nie stoi na przeszkodzie. Możecie wybierać kategorie po kolei lub tak, jak akurat wpadnie Wam coś w ręce. 

Dajcie znać, czy podejmiecie się wyzwania czytelniczego 2017. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli umieścicie grafikę na swoich stronach (w razie potrzeby mogę przygotować w mniejszych wymiarach) i zaprosicie do zabawy znajomych. Udanego planowania lektur na 2017 rok :)

263 komentarze:

  1. Ciekawe, ale strasznie trudne. Zapewne nie dopasowałabym książek do połowy tych kategorii, nawet zważywszy na to, że miałabym dwanaście miesięcy. Na razie przeglądam nowe wyzwania, ale poczekam do końca grudnia i wtedy zdecyduje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, naprawdę? Byłam przekonana, że taka forma właśnie jest łatwiejsza, bo daje większą dowolność. Owszem, trzeba znaleźć odpowiednie tytuły, ale tak jet właściwie w każdym wyzwaniu.

      Jeśli to pomoże, to mogę raz w miesiącu przygotowywać spis kilku/kilkunastu książek z wybranej kategorii przy maksymalnym zróżnicowaniu gatunków (oczywiście w granicach moich możliwości, na romanse nie ma co liczyć :D). Myślisz, że taka lista na początku miesiąca pomogłaby Ci w wykonaniu wyzwania i skłoniła do jego podjęcia?

      Usuń
    2. Ja tam już teraz wertuję książki na półkach i tworzę wstępną listę pasujących tytułów. Specjalnie wybieram po kilka do każdej kategorii żeby mieć wybór.
      Nie do wszystkich kategorii mam jakieś typy, ale myślę, że nie będzie z tym większego problemu, no może z "metalem"...

      Usuń
    3. Pamiętaj, że "metal" to też dość szeroka kategoria. Możesz potraktować ją dosłownie i szukać czegoś ze słowem "metal(owy)" w treści, wziąć jakiś pierwiastek będący metalem, np. złoto, srebro, żelazo, rtęć, lub wybrać coś związanego z gatunkiem muzycznym jakim jest metal :)

      Usuń
    4. Ja też mam problem z metalem, ale innej natury - mam za dużo książek i nie wiem którą wybrać :D Jakby komuś pomogło to wrzucam moje propozycje:
      "Krew i stal" J. Łukawski
      "Stalowe serce" B.Sanderson
      "Niebo ze stali" R. Wegner
      "Pan srebrnego łuku" D. Gemmel
      "Tron z żelaza" A. Watson

      I jeszcze mam pytanie organizacyjne:
      Czy ustalamy sobie listę lektur na początku i konsekwentnie ją realizujemy czy na bieżąco: przeczytam książkę, podpasuje mi do wyzwania to ją wrzucam?

      Usuń
    5. Super! Czy mogę wykorzystać te propozycje w spisie, który będę przygotowywać i regularnie rozszerzać? Oczywiście z zaznaczeniem Twojego wkładu.

      A co do listy lektur - jestem przeciwniczką ściśle określonych list, więc wyzwanie realizujemy na bieżąco. Jeśli uda Ci się podpasować jakąś książkę do wyzwania, to możesz ją uwzględnić :) Kolejność realizacji kategorii również nie ma znaczenia.

      Usuń
    6. Jasne, że możesz :) Nie ma żadnego problemu :)

      Usuń
    7. Jeszcze mi się przypomniało, że przecież Glen Cook stworzył cykl z detektywem Garrettem jako głównym bohaterem, gdzie w poszczególnych tytułach znajdują się nazwy metali :) Czytałam tylko jeden tom, ale był całkiem niezły :)
      - "Słodki srebrny blues"
      - "Gorzkie złote serca"
      - "Zimne miedziane łzy"
      - "Stare cynowe smutki"
      - "Ponure mosiężne cienie"
      - "Czerwone żelazne noce"
      - Śmiertelne rtęciowe kłamstwa" :)

      Usuń
    8. Prawdę powiedziawszy to właśnie ta seria była inspiracją dla metalu, chociaż sama czytałam raptem dwa pierwsze tomy, a na półce mam cztery :D

      Usuń
  2. Fajne i wcale nie trudne. Nie wiem czy się podejmę, bo planuję zrezygnować z większości wyzwań. Być może jednak się skuszę ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. Będzie mi bardzo miło, jeśli podejmiesz się mojego wyzwania, jednak rozumiem, że co za dużo, to niezdrowo, więc życzę powodzenia z tymi, na które się zdecydujesz :)

      Usuń
  3. Hej, bardzo podoba mi się to wyzwanie :D Nie wiem, czy dołączę, bo plany czytelnicze na kolejne miesiące mam już sprecyzowane ;) ale w wolnej chwili rzucę okiem na listę moich lektur, może akurat uda się je dopasować do tego wyzwania 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że podoba Ci się wyzwanie i że zastanowisz się nad dołączeniem. Daj znać, co zdecydowałaś i czy jakieś pozycje z Twoich planów czytelniczych pasują do kategorii :)

      Usuń
  4. Ciekawe wyzwanie! Podoba mi się, że dajesz dużą swobodę wyboru i tak naprawdę każde zadanie można interpretować w różne sposoby. Myślę, że choć nie przepadam za takimi wyzwaniami, to w Twoim mogę wziąć udział :)
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Rozkazu zagłady"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jesteś zainteresowana wzięciem udziału w wyzwaniu i że spodobała Ci się forma :)

      Usuń
  5. Biorę już udział w wyzwaniu u Ejotka, ale i nad Twoim pomyślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy nie przeszkadzałoby Ci, gdybym lektury z innego wyzwania umieściła także w Twoim? Np. "Irlandzki sweter" wybrałam do wyzwania Ejotka a idealnie pasuje mi też do Twojego :)

      Usuń
    2. Oczywiście, że nie! Czytanie jest przyjemnością, a wyzwania mają być dodatkową formą zabawy, więc jeśli coś pasuje do różnych wyzwań, to nie widzę przeszkód, żeby wykorzystać jedną książkę w kilku wyzwaniach (to powinno być oddzielne zadanie: dopasuj książkę do jak największej liczby wyzwań :D).

      Czy dobrze rozumiem, że podejmujesz się wyzwania? :)

      Usuń
    3. Podejmuję :) Ciekawe kategorie wymyśliłaś, już nawet mam wstępne tytuły :)

      Usuń
  6. Jestem "pożeraczem wyzwaniowym" i bardzo podoba mi się Twoje :)
    Nie cyję przymusu - czytam książkę, a później sprawdzam do jakich wyzwań pasuje - nic na siłę.

    Jestem chętna podjąć się Twojego wyzwania :)
    monweg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo mi miło, że wyzwanie przypadło Ci do gustu i cieszę się, że zdecydowałaś się je podjąć. Życzę powodzenia! :)

      Usuń
  7. Wyzwanie ciekawe i oryginalne, może się skuszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł na wyzwanie, bardzo oryginalny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że wyzwanie przypadło Ci do gustu :)

      Usuń
  9. kurdę, zawsze boję się tak poważnych zobowiązań, jak wyzwania czytelnicze :P o ile zawsze z piramidy czekającej na przeczytanie mogę akurat "wylosować" coś, co podpasowałoby do którejś z kategorii, to nigdy nie wiem ile ważnych książek dojdzie mi w ciągu roku i ile razy będę "musiała" wrócić do tych, które czytam regularnie i kompulsywnie - regularne powroty do Władcy Pierścieni, Bridget Jones, J. Carolla a nawet Ani z Zielonego wzgórza (na srogie doły) to u mnie standard, ale niestety zaburza plany roczne. ale jeśli się zdecyduję to się pochwalę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W samych "regularnych powrotach" masz trzy lub cztery kategorie :) Władca, Bridget i Ania to osoby, Zielone Wzgórza miejsce, zielony to kolor, a jakby się uprzeć, to pierścień zawsze można potraktować jako część garderoby i podciągnąć pod ubranie :D

      I nie przejmuj się, ja też zawsze unikałam wyzwań czytelniczych aż nagle zrobiłam własne. Wydaje mi się, że lepszą zabawą będzie w tym wypadku podciąganie książek pod różne kategorie, niż specjalne wyszukiwanie pozycji do przeczytania.

      Usuń
    2. słuszne uwagi ;) jeszcze nie podjęłam decyzji, a to już blisko dzień "0" :)

      Usuń
    3. W żaden sposób nie naciskam, bo nie ma nic gorszego niż czytanie czegoś "bo tak trzeba" zamiast "bo tak chcę". Ale jeśli się zdecydujesz, nawet w późniejszym terminie, to proszę, daj mi znać :)

      Usuń
  10. Nie zgadzam się z Tobą jeżeli chodzi o to, że wadą tego typu challengy jest to, że za bardzo determinują co mamy czytać. O to właśnie chodzi by rozwijać się i sięgać po rzeczy na które nawet nie spojrzelibyśmy gdyby nie taki challeng. Dlatego jak już skorzystam z propozycji popsugar.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że się różnimy, bo inaczej życie byłoby nudne :) Dla mnie to wada, bo nie lubię czuć się zmuszana do czytania romansów, których nie lubię, ale jeśli Ciebie to rozwija, to super! Moje wyzwanie jest w miarę neutralne i większość kategorii można zrobić właściwie mimochodem, ale przy kilku trzeba wykazać się kreatywnością i czegoś poszukać. Może właśnie wtedy ktoś zdecyduje się na książkę autora, którego nie zna i normalnie pewnie by po niego nie sięgnął? Kto wie :)

      Usuń
  11. Bardzo fajne wyzwanie. Realizowałam podobne w ubiegłym roku, bez napinania się dostosowywałam przeczytane książki do haseł, co sprawiało mi dużą frajdę i nie wywierało na mnie presji. Wchodzę w to! Zakładka - wyzwania
    http://52tygodnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie dla mnie rok zaczyna się od Bożego Narodzenia - od nowych lektur pod choinką. Więc ja już startuję ;)

      Usuń
    2. Super! Dziękuję, że wrzuciłaś wyzwanie u siebie na blogu. Powodzenia :) Jaka książka idzie na pierwszy ogień?

      Usuń
    3. Osoba: Robert Biedroń. Pod prąd - Magdalena Łyczko ;)

      Usuń
    4. Ooooo, chyba powinnam zacząć od koloru, a nie dowolnie :(

      Usuń
    5. Oczywiście, że możesz zacząć od osoby! Kategorie nie są w żaden sposób ponumerowane, więc jeśli akurat masz książkę pod kategorię "osoba", to super :)

      Usuń
  12. Świetny pomysł!
    Spróbuję podjąć wyzwanie:)
    www.biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com

    Informacja na blogu pojawi się u mnie w tym tygodniu. Sama trafiłam tu poprzez blog Monotemy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i życzę powodzenia!

      Usuń
    2. Mam jeszcze pytanie (a właściwie dwa), bo mam pewne wątpliwości.
      Każdego miesiące trzeba zgłosić jeden tytuł, tak? Czy można przeczytać np. dwie książki (do dwóch różnych kategorii) w styczniu, a w lutym nic?

      Usuń
    3. Nie lubię nic narzucać, bo sama jestem raczej spontanicznym typem czytelnika, więc jeśli tylko znajdziesz książkę, która podpasuje Ci pod daną kategorię, to możesz zrobić całe wyzwanie choćby w ciągu dwóch miesięcy :) Jeśli przeczytasz więcej książek z jednej kategorii, to też możesz mi o tym napisać, bo chętnie dodam kolejne propozycje do listy, którą planuję tworzyć.

      I w razie czego: kolejność wyboru kategorii również jest dowolna, mimo że na początku miesiąca będę wrzucała przykładowe propozycje tylko jednej kategorii :)

      Usuń
    4. Świetnie!
      Namawiam jeszcze jedną blogerkę do udziału w zabawie, martwiła się tylko tym, że żeby ukończyć wyzwanie trzeba będzie mieć minimum jedną pozycję w miesiącu, ale jeśli wystarczy, że w ciągu 12 miesięcy po prostu przeczyta się książki we wszystkich podanych kategoriach, bez względu na to z jaką częstotliwością, to na pewno się przyłączy.

      Usuń
    5. Blogerka podjęła decyzję - zgłaszam się :)
      czytelnicza-dusza.blogspot.com
      Baner i link pojawią się jak zacznę tworzyć zakładkę z wyzwaniami na 2017

      Chciałabym też zdementować, że wyzwania zmuszają do czytania określonych gatunków - prowadzę Pod hasłem i Mini Czelendż - książki mają pasować do wytycznych, ale gatunki dowolne. Zapraszam zresztą :)

      Usuń
    6. Magdalenardo, dziękuję, że polecasz moje wyzwanie innym blogerom. To bardzo motywujące i zachęca do jeszcze większego zaangażowania :)

      Ejotek, bardzo się cieszę, że się zdecydowałaś. Widziałam już Twoje wyzwania na kilku blogach i nawet do Ciebie zaglądałam, ale ostatnio jestem tak zakręcona, że właśnie sobie uświadomiłam, że nie skomentowałam. Przepraszam!
      Twoje wyzwania faktycznie nijak się mają do tego, które do tej pory najczęściej widziałam i zdecydowanie nie narzucają gatunków. Zastanawiałam się nad Mini Czelendżem, ale wiele moich wyrzutów czytelniczych niestety nie znajduje się na mojej półce, a to oznacza, że nie powinnam ich kwalifikować. Zastanowię się jeszcze, co zrobić z tym fantem :)

      Usuń
  13. Nie lubię wyzwań czytelniczych, ale to wygląda ciekawie. Mam jednak olbrzymi stos książek, które wypada przeczytać (prawie mojego wzrostu) i nie dopasowałabym tytułów do tych wyznaczników danego miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś pewna, że nie udałoby Ci się dopasować przynajmniej części książek do kategorii? Niektóre mogą być problematyczne, ale przecież nie ma przymusu wykonania wszystkich zadań, a już na pewno nie w kontekście każdego miesiąca :) Jeśli Ci się uda, to możesz przeczytać kilka książek pasujących do wyzwania w trakcie jednego miesiąca i skończyć całość np. w marcu.

      Usuń
  14. Mam na razie kilka propozycji, może ktoś skorzysta:
    1. KOLOR – „Zielona sukienka”, „W odcieniach błękitu”, „Szare śniegi Syberii”, „Zegarek z różowego złota”, „Kolor bursztynu”, „Kolor purpury”, „Pośród żółtych płatków róż”, „Pod błękitnym greckim niebem”, „Wspomnienia w kolorze sepii”, „Czarne wzgórza”, „Kolory tamtego lata”, „Poduszka w różowe słonie”, „Różowe tabletki na uspokojenie”, „Srebrna dziewczyna”, „Niebieskie migdały”, „Kartki z białego zeszytu”, „Białe kłamstwa”, „Błękitny dym”, „W krainie białych obłoków”, „Tajemnica Białej Góry”, „Czarne lustro”, „Czarny lód”, „Złocista dolina”
    2. MIEJSCE – „Cień Kilimandżaro”, „Dworek pod Lipami”, „Księżyc nad Bretanią”, „Świąteczna kafejka”, „Weranda na Czarcim Cyplu”, „Księgarenka przy ulicy Wiśniowej”, „Biuro przesyłek niedoręczonych”, „Cała nadzieja w Paryżu”, „Zatoka latarni”, „Wzgórze Dzikich Kwiatów”, „Ogród Kamili”, „Przystań Julii”, „Zacisze Gosi”, „Ulica Pogodna”, „Dom służących”, „Posiadłość”, „Francuska oberża”,
    3. LICZBA – „Trzynasta opowieść”, „Godzina zero”, „Siedem życzeń”, „Trzy oblicza w lustrze”, „Sześć córek”, „Milion małych kawałków”, „Dziesięć krótkich oddechów”, „Podróż na sto stóp”, „Czterdziestka to nie grzech”, „7 razy dziś”, „Samotność liczb pierwszych”, „127 godzin”, „Osiem zeszytów”, „27, czyli śmierć tworzy artystę”, „39,9”, „Cztery blondynki”, „Siedem domów”, „Zacisze 13”, „Zacisze 13. Powrót”
    4. KWIAT – „Eukaliptus i werbena”, „Pośród żółtych płatków róż”, „Smak tulipanów”, „Wzgórze Dzikich Kwiatów”, „Operacja Żonkil” (dla dzieci), „Pąki lodowych róż”, „Sztuka uprawiania róż z kolcami”, „Marcowe fiołki”, „Aleja Bzów”, „Stokrotki w deszczu”,
    5. OSOBA – „Kurhanek Maryli”, „Przypadki pani Eustaszyny”, „Ostatnia wola Sonji”, „Sekret Sonji”, „Kochając pana Danielsa”, „Córeczka”, „Ogród Kamili”, „Przystań Julii”, „Zacisze Gosi”, „Obudź się, Kopciuszku”, „Okularnik”, „Florystka”, „Oczy Marzanny M.”, „Złodziej dłoni”, „Córeczka”, „Lucyna w opałach”, „Amelia”, „Marzenie Łucji”, „Nieznajomy mąż”, „Jaskiniowiec”, „Zastępcza żona”, „Mąż zastępczy, „Macocha”, „Srebrna dziewczyna”, „Siostra”, „Służące”,
    6. JEDZENIE – „Garść pierników, szczypta miłości”, „Woda różana i chleb na sodzie”, „Cappuccino z cynamonem”, „Smak pestek jabłek”, „Czekolada z chili”, „Klub miłośników ginu i zupy z ostryg”, „Zupa z ryby fugu”, „Czekolada”, „Brzoskwinie księdza proboszcza”, „Słodki zapach brzoskwiń”, „Niebieskie migdały”, „Zupa z granatów”, „Cierpkość wiśni”, „Herbatniki z jagodami”, „Dzień miodu”
    7. MIESIĄC – „Miodowy miesiąc”
    8. ZWIERZĘ – „Motyl”, „Psy gończe”, „Wołanie kukułki”, „Żaba w papilotach”, „Poduszka w różowe słonie”, „Czy ten rudy kot to pies”
    9. UBRANIE – „Irlandzki sweter”, „Sukienka z mgieł”,
    10. PORA ROKU – „Wiosna w różanej przystani”, „Kilka dni lata”, „Lato moralnego niepokoju”, „A potem przyszła wiosna”, „Schyłek lata”, „Długa zima w N.”, „Jeżynowa zima”, „Upalne lato Marianny”, „Upalne lato Kaliny”, „Lato miłości”, „Kolory tamtego lata”, „Tamtego lata na Sycylii”, „Słodkie lato”, „Tydzień w zimie”, „Lato marzeń”, „Zima w Siedlisku”
    11. METAL – „Zegarek z różowego złota”
    12. POJAZD – „Prom do Kopenhagi”,


    Tytułów z nazwami osób, kolorów i miejsc jest tak dużo, że nie sposób wymienić wszystkie. Właściwie co drugi tytuł, który wpadł mi w oczy mógłby pasować do którejś z tych trzech kategorii, dlatego nie wpisywałam wszystkiego, bo łatwo Wam będzie je znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, super! Czy mogłabym wykorzystać te tytuły, robiąc zestawienie dla poszczególnych kategorii? Oczywiście zaznaczę Twój udział w przygotowaniu listy.

      Usuń
    2. Na Ciebie, Madzia, zawsze można liczyc, jeśli chodzi o research :)

      Usuń
    3. Jasne, korzystaj!
      Po to to zrobiłam :)

      Usuń
  15. Chętnie dołączę... Banerek juz u mnie w zakładce wyzwania: http://sonrisabooks.blogspot.com/p/wyzwania-2017.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wyzwanie przypadło Ci do gustu i dziękuję za dodanie banera :)

      Usuń
  16. Dołączam i ja do wyzwania. Zapowiada się ciekawie i można je łączyć z innymi wyzwaniami, jak sądzę.
    Banerek pojawi się wkrótce na moim blogu poczytajka.blog.pl
    Muszę przeprowadzić pewne remanenty z końcem roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak najbardziej można je połączyć z innymi wyzwaniami (przynajmniej ja nie mam nic przeciwko). Bardzo się cieszę, że dołączysz do zabawy :)

      Usuń
  17. Z prawdziwą przyjemnością... zgłaszam się!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wyzwanie, właśnie takiego szukałam! W zeszłym roku wybrałyśmy za trudne i właśnie gatunkowe, pół roku się gnębiłam Karolem Dickensem :P Robię z siostrą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wyzwanie odpowiada Waszym potrzebom i nie mogę się doczekać, żeby dowiedzieć się, co będziecie czytać. Pozdrowienia dla Ciebie i Twojej siostry :)

      Usuń
  19. Jeej podoba mi się! :D
    Biorę udział w wyzwaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Biorę udział. Mój blog www.ogrodksiazekmad.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaciekawiło mnie Twoje wyzwanie, więc się zgłaszam:
    Martucha i blog "W szponach literek"
    www.atramentowomi.blogspot.com

    Może Ciebie zainteresuje moje wyzwanie "Łów słów"? Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że do nas dołączasz :) I lecę sprawdzić Twoje wyzwanie!

      Usuń
  22. Spróbuję z chęcią! I bardzo odpowiada mi ta forma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wyzwanie przypadło Ci do gustu :)

      Usuń
  23. Takiego wyzwania właśnie szukałam. Podejmuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się, że wyzwanie Ci odpowiada :)

      Usuń
  24. Biorę udział!

    OdpowiedzUsuń
  25. zgłaszam sie do wyzwania, zaczytanego Nowego Roku :)
    http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję :) Tobie również życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku i wielu ciekawych książek.

      Usuń
    2. Udał się przeczytać już 2 książki pasujące do haseł wyzwania.
      MIEJSCE: https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/01/beduinki-na-instagramie.html
      KOLOR: https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/01/52-kolory-zycia.html

      Usuń
    3. Wow! Ty to masz tempo :) Już dodałam linki do Twoich recenzji.

      Usuń
  26. Zgłoszę się a co :)
    cuddle-up-with-a-good-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Zgłaszam się ;) Jestem ciekawa czy podołam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Pamiętaj, że czytanie to przyjemność i będzie świetnie nawet jeśli zrealizujesz tylko kilka kategorii :) A w razie czego będziemy sobie pomagać w wyborze książek do danej kategorii.

      Usuń
  28. Hej, z przyjemnością wezmę udział w Twoim wyzwaniu czytelniczym :)
    Pozwoliłam sobie umieścić Twoją grafikę (oczywiście z podaniem źródła) na moim blogu w zakładce "Wyzwania czytelnicze 2017" :)
    http://recenzje-panny-indyviduum.blogspot.com/

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i miło mi, że zamieściłaś grafikę :)

      Usuń
  29. Zgłaszam się, a to adres mojego bloga: http://tanayahczyta.wordpress.com/ :) Baner będzie w notce "Wyzwania" na górze strony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i dziękuję za dodanie grafiki :)

      Usuń
    2. Zgłaszam tytuł z miejscem: Oszpicyn czyli Oświęcim - https://tanayahczyta.wordpress.com/2017/04/05/oszpicyn-k-a-zajas/ :)

      Usuń
  30. Hej, choć biorę udział w wyzwaniu przeczytam tyle ile mam wzrostu, spróbuję połączyć je również z Twoim. Zapowiada się fajna zabawa szczególnie, że zostawiasz na dużą dowolność interpretacji. Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia! Na szczęście te wyzwania w żaden sposób ze sobą nie kolidują, więc myślę, że nie powinnaś mieć problemu z ich realizacją :)

      Usuń
  31. Intrygujące wyzwanie. Niestety ja w tym roku staram się ograniczać swój udział do minimum, więc nie skorzystam, ale życzę wszystkim powodzenia!

    Przy okazji pragnę zaprosić Cię do wyzwania "Grunt to okładka", które w tym roku rusza w nieco odświeżonej wersji. Tutaj więcej informacji: http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/01/podsumowanie-grudniowej-edycji-grunt-to.html
    Zaczytanego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wyzwanie zwróciło Twoją uwagę i gdybyś jednak w trakcie roku uznała, że jednak chcesz dołączyć, to zapraszam :)

      I zaraz sprawdzę, co to za wyzwanie, bo brzmi ciekawie.

      Usuń
  32. Nie lubię się zamykać w ramach wyzwań - bo bardziej mnie to zniechęca niż zachęca. Za to dzielnie będę Wam kibicować. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też staram się unikać wyzwań, bo podobnie jak Ciebie, na ogół jedynie mnie zniechęcają. Ale odkąd przygotowałam swoje, to mam wrażenie, że własne wyzwania bardziej nakręcają do czytania :) I koniec końców zastanawiam się nad kolejnymi dwoma na innych blogach :D

      Mam nadzieję, że jesteś grzecznym kibicem i nie obejmują Cię zakazy stadionowe? :D Będzie mi bardzo miło, jeśli będziesz nas wspierać. A jeśli znajdziesz gdzieś książkę pasującą do kategorii (szczególnie z tych uznawanych za trudniejsze), to chętnie przygarnę tytuł :)

      Usuń
  33. Ja i moja Czytaninka przyjmujemy wyzwanie ;) Banner już widnieje na moim blogu ;)

    https://czytaninka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za dodanie grafiki :)

      Usuń
    2. Zgłaszam pierwszą książkę - Kategoria: Osoba

      Krzysztof Spadło - "Skazaniec. Tom I"
      https://czytaninka.blogspot.com/2017/01/skazaniec-tom-i-krzysztof-spado.html

      Usuń
    3. Druga książka - Kategoria: Zwierzę

      W. Bruce Cameron - "Był sobie pies"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/by-sobie-pies-w-bruce-cameron.html

      Usuń
    4. Trzecia książka - Kategoria: Miejsce

      Barbara Litwicka - "Byłaś moim niebem"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/byas-moim-niebem-barbara-litwicka.html

      Usuń
    5. Czwarta książka - Kategoria: Osoba

      Izabela Milik - "Z teściową za pan wróg"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/z-tesciowa-za-pan-wrog-izabela-milik.html

      Usuń
    6. Przepraszam Cię, zupełnie nie zauważyłam pierwszych dwóch wpisów. Oczywiście wszystko uzupełniłam i muszę napisać jeszcze jedno: jesteś świetna! Gratuluję takiego tempa! :)

      Usuń
    7. Nic się nie stało ;) Wybaczam ;)

      Piąta książka - Kategoria: Osoba

      Vi Keeland - "Gracz"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/gracz-vi-keeland.html

      Usuń
    8. Szósta książka - Kategoria: Kwiat, Osoba

      Agnieszka Opolska - "Róża"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/roza-agnieszka-opolska.html

      Usuń
    9. Siódma książka - Kategoria: Miejsce

      Sylwia Zientek - "Kolonia Marusia"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/kolonia-marusia-sylwia-zientek.html

      Usuń
  34. Na pewno wezmę udział, muszę tylko znaleźć jakąś książkę z pojazdem :)
    Zapraszam http://reviews-be-vickyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :)

      Zawsze zostaje Dziewczyna z pociągu albo Pan Samochodzik... :D

      Usuń
  35. Fajne, biorę udział! ;) I myślę, że wcale nie tak trudno będzie znaleźć pasujące książki. ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. ;)
    http://zaczytana-w-herbatkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Uważam, że wyzwanie super i biorę w nim udział.
    Zapraszam na mojego bloga: http://poszukiwaczkaksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo podoba mi się wybór kategorii. Przyłączę się chętnie, niech no tylko odzyskam komputer z naprawy, to przygarnę banner i zrobię info na blogu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i mam nadzieję, że będziesz się dobrze bawić :)

      Usuń
  38. Z chęcią dołączę do tego wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Dołączam się do wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Zgłaszam się! :)
    http://dagaczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Super pomysł, zdecydowanie wezmę udział :D Już się zastanawiam czy 'Historię Twojego życia' da się podciągnąć pod osobę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony nie ma tu konkretnej osoby, ale jeśli uważasz, że "Twoje życie" dotyczy kogoś, kogo można określić, to decyzja należy do Ciebie. Ja niczego nie narzucam, bo wyzwanie ma być przede wszystkim zabawą :)

      Usuń
  42. To i ja dołączę, bo hasła dają sporą dowolność i nie ograniczają. "Metal" trochę przeraża, ale coś wymyślę ;)
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, z metalem też sobie poradzimy :) Pojawiło się już sporo propozycji, a to dopiero początek!

      Usuń
    2. No i proszę - metal przerażał, a od niego zaczynam ;) Tytuł pasuje też do kategorii zwierzę.

      Grażyna Jeromin - Gałuszka "Złote nietoperze"
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/01/ciasto-abedzi-puch-i-zote-nietoperze.html

      Usuń
    3. Czyli nie taki diabeł straszny, jak go malują :D

      Gratuluję tak trafnego wyboru i dodaję do spisu :) Na razie wpisałam w sposób łączony, zobaczymy jak dalej potoczy się wyzwanie i czy wpiszemy podwójnie jedną recenzję, czy dopasujemy do którejś z kategorii (albo jeszcze jakoś inaczej :) ).

      Usuń
    4. :)
      A dziś liczba w tytule (może być też osoba):

      Anna Fryczkowska "Sześć kobiet w śniegu (nie licząc suki)"
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/01/saatka-z-serem-wedzonym-i-sezamem-oraz.html


      I jeszcze pora roku (lub też osoba):

      Adrianna Trzepiota "Sekretna zima Jaśminy"
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/01/ciasto-latte-macchiato-bez-pieczenia-i.html


      A teraz osoba:

      Natalia Sońska "Obudź się Kopciuszku"
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/01/domowe-paczki-i-oponki-karnawaowe-oraz.html

      Usuń
    5. Dodane :) Ależ tempo :)

      Usuń
    6. Miejsce (może być też osoba)
      Eric-Emmanuel Schmitt "Ulisses z Bagdadu"
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/01/zupa-w-tajskim-stylu-i-ulisses-z-bagdadu.html

      Usuń
    7. Miesiąc
      Rosamunde Pilcher "Kwietniowy śnieg"
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/01/kotlety-ziemniaczano-serowe-i.html

      Usuń
    8. Pojazd
      Paula Hawkins "Dziewczyna z pociągu"
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/02/mieszanka-do-potraw-chinskich-i.html

      Usuń
    9. Kolor
      Anna Kłodzińska "Błękitne okulary"
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/02/chleb-na-zakwasie-z-zielonym.html

      Usuń
    10. ZWIERZĘ
      Agatha Christie "Słonie mają dobrą pamięć"
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/03/surowka-ze-szpinaku-i-mango-oraz-sonie.html

      Usuń
    11. JEDZENIE
      Joanne Harris "Pięć ćwiartek pomarańczy"
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/04/kolorowa-marchew-do-obiadu-i-piec.html

      Usuń
  43. Dopisałam Cię do swojej listy wyzwań :)
    duremkaczyta.blogspot.com zakładka wyzwania :)
    Dwie kategorie już udało mi się odfajkiwać: osoba i jedzenie. Patrząc po moich półkach będę miała problem z metalem, ale coś się wykombinuje, w końcu mam na to cały rok ☺ Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz, to możesz podrzucić mi linki do recenzji. Wrzucę je na stronie z wyzwaniem :)
      Pojawiło się już kilka propozycji dla metalu, więc przez cały rok na pewno znajdziesz coś dla siebie :)

      Usuń
  44. Zgłaszam się. https://moje-czytania.blogspot.com/. Baner w zakładce Wyzwania czytelnicze 2017.

    OdpowiedzUsuń
  45. Odnośnie wyzwania czytelniczego: razem z przyjaciółkami napisałyśmy własną książkę na ogólnopolski konkurs. Gorąco zapraszamy do lektury oraz głosowania, które kończy się już 15 stycznia. Bardzo chciałybyśmy dostać się do następnego etapu dlatego zachęcamy do głosowania. Każdy może zagłosować tylko raz pod tym linkiem:
    https://ridero.eu/pl/books/mentis/
    Będziemy bardzo wdzięczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieszczególnie się to wiąże z wyzwaniem czytelniczym, ale powodzenia!

      Usuń
  46. Okej, to i ja się dołączę, a co mi tam. Nigdy nie robiłam żadnego wyzwania, ale to mnie strasznie kusi. http://misieczytaniepodoba.blogspot.com/
    Baner pojawi się wkrótce, jak tylko zrobię stosowną zakładkę :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Brzmi super :) Nigdy nie brałam udziału w wyzwaniach więc może to ten moment? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. To co? Dopisać Cię, żebyś mogła pochwalić się swoimi recenzjami?

      Usuń
  48. Co prawda już biorę udział w innym wyzwaniu czytelniczym, ale przecież można połączyć jedno z drugim, więc jeżeli pozwolisz zapisze się i na Twoje wyzwanie, bo miałaś na nie bardzo fajny pomysł. Tym bardziej że właśnie przeczytałam książkę której tytuł pasuje do wyzwania, a mianowicie: Diana Palmer "Pewnego razu w Paryżu". W zakładce Książki u mnie na blogu będę uzupełniać na bieżąco :) Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie, że już udało Ci się dopasować tytuł. Właśnie o coś takiego mi chodziło, gdy wymyślałam to wyzwanie :)

      Oczywiście dopisuję do listy i gdybyś chciała podzielić się linkami do recenzji, to zachęcam - co kilka dni uzupełniam spis o nowe recenzje :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuje, ale o recenzję to ja się raczej nie pokuszę :)
      Za to mam już zaliczony drugi tytuł pasujący do Twojej listy.
      Na bieżąco wszystko uzupełniam tutaj:
      http://misiowyzakatek.blogspot.com/2017/01/wyzwanie-czytelniecze-2017r.html
      Swoją drogą to świetny pomysł miałaś na ta listę. aż żałuję że się nie pojawiła ona w zeszłym roku, bo miałabym ją już prawie całą zapełnioną :)

      Usuń
  49. Jak można jeszcze to i ja się zgłaszam. Co prawda nigdy nie brałam udziału w wyzwaniach, ale... nigdy nie jest za późno, żeby zacząć, prawda? Ciekawe hasła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Już dopisuję :)
      Nie przejmuj się, ja też nigdy nie brałam udziału w wyzwaniach, a tu nie dość, że zrobiłam swoje, to jeszcze zgłosiłam się do dwóch innych :)
      Powodzenia!

      Usuń
  50. Nie mogłam dodać kolejnej odpowiedzi pod moim zgłodzeniem, więc dodaję tutaj:

    Ósma książka - Kategoria: Osoba

    Konrad Sikora - "Persona" zbiór dramatów
    http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/persona-zbior-dramatow-konrad-sikora.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pędzisz! Podziwiam i dziękuję, że się tak angażujesz :)

      Usuń
    2. Dziewiąta książka - Kategoria: Osoba + Zwierzę

      Iwona Czarkowska - "Dama z kotem"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/dama-z-kotem-iwona-czarkowska.html

      Usuń
    3. Dziesiąta książka - Kategoria: Osoba

      Penelope Douglas - "Dręczyciel"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/01/dreczyciel-penelope-douglas.html

      Usuń
    4. Luty:

      1. OSOBA

      Agnieszka Lingas-Łoniewska - "Piętno Midasa"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/02/pietno-midasa-agnieszka-lingas-oniewska.html

      Usuń
    5. 2. OSOBA, MIEJSCE

      Agnieszka Lingas-Łoniewska - "Boys from hell"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/02/boys-from-hell-agnieszka-lingas-oniewska.html

      Usuń
    6. 3. MIEJSCE

      Konrad Sikora - "Dolina śmierci"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/02/dolina-smierci-konrad-sikora.html

      Usuń
    7. 4. MIEJSCE

      Skarlet - "A w bałkańskim kociołku...notatki z podróży po krańcu Europy"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/02/a-w-bakanskim-kocioku-notatki-z-podrozy.html

      Usuń
    8. 5. MIEJSCE

      Piotr Tymiński - "Wołyń bez litości"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/02/woyn-bez-litosci-piotr-tyminski.html

      Usuń
    9. 6. OSOBA

      Karolina Sudoł - "Banda, cz.I. Ryder i Eileen"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/02/banda-czi-ryder-i-eileen-karolina-sudo.html

      Usuń
    10. 7. OSOBA

      Krzysztof Spadło - "Skazaniec. Tom II"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/02/skazaniec-tom-ii-krzysztof-spado.html

      Usuń
    11. MARZEC:

      OSOBA

      Małgorzata Friedel - "Moja mama jest aniołem"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/03/moja-mama-jest-anioem-magorzata-friedel.html

      Usuń
    12. JEDZENIE

      Edyta Świętek - "Cappuccino z cynamonem"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/03/cappuccino-z-cynamonem-edyta-swietek.html

      Usuń
    13. OSOBA

      Alina Białowąs - "Zaufaj mi, Karolino:
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/03/zaufaj-mi-karolino-alina-biaowas.html

      Usuń
    14. OSOBA

      Natasza Socha - "Kobiety ciężkich obyczajów"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/03/kobiety-ciezkich-obyczajow-natasza-socha.html

      Usuń
    15. MIEJSCE, LICZBA

      Kerry Drewery - "Cela 7"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/03/cela-7-kerry-drewery-przedpremierowo.html

      Usuń
    16. OSOBA

      Leisa Rayven - "Zły Romeo"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/03/zy-romeo-leisa-rayven-przedpremierowo.html

      Usuń
    17. OSOBA

      Amanda Prowse "Córka doskonała"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/03/corka-doskonaa-amanda-prowse.html

      Usuń
    18. OSOBA, UBRANIE

      John Boyne - "Chłopiec w pasiastej piżamie"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/03/chopiec-w-pasiastej-pizamie-john-boyne.html

      Usuń
    19. KWIECIEŃ:

      KWIAT

      Monika Fudali "Niezapominajki"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/04/niezapominajki-monika-fudali.html

      Usuń
    20. OSOBA

      John Boyne "Chłopiec na szczycie góry"
      http://czytaninka.blogspot.com/2017/04/chopiec-na-szczycie-gory-john-boyne.html

      Usuń
  51. I ja z wielką chęcią przyłączę się do wyzwania :).

    OdpowiedzUsuń
  52. Ponieważ zapisałam się już na jedno wyzwanie, to i tutaj dołączę. 12 elementów jest do ogarnięcia:) Mam nadzieję ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jedna pozycja znalazła się na mojej liscie http://tiny-handmade.blogspot.com/2017/02/mitenki.html

      Usuń
    2. a tutaj jest podstrona: http://tiny-handmade.blogspot.com/p/wyzwanie-czytelnicze-3650-stron.html

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że dołączasz do wyzwania :)

      Usuń
  53. LICZBA – „Drugie życie Matyldy” Magdalena Trubowicz
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/01/drugie-zycie.html

    OSOBA – „Dobrawa pisze CV” Janina Lesiak
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/01/pierwsza-w-korowodzie-ksieznych-i.html

    OdpowiedzUsuń
  54. kolor "Złoty sen" Grażyna Jeromin-Gałuszka http://ogrodksiazekmad.blogspot.com/2017/01/zoty-sen-grazyna-jeromin-gauszka.html

    OdpowiedzUsuń
  55. KWIAT (w tym przypadku to imię, ale myślę, że zaliczysz)
    Oskar i pani Róża, Eric-Emmanuel Schmidtt
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/01/eric-emmanuel-schmitt-oskar-i-pani-roza_31.html

    MIEJSCE
    Magdalena Witkiewicz, Pracownia Dobrych Myśli
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/01/magdalena-witkiewicz-pracownia-dobrych.html

    LICZBA
    Cicha 5, wielu autorów
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/01/cicha-5-wielu-autorow-bonda-kalicinska.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że zaliczę panią Różę :) Nie widzę powodów, żeby nie zaliczyć czegoś, co ma kilka znaczeń :)

      Dopisałam pozycje.

      Usuń
    2. POJAZD
      - Paulina Hawkins, Dziewczyna z pociągu
      http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/02/paula-hawkins-dziewczyna-z-pociagu.html

      JEDZENIE
      - Natalia Sońska, Garśćpierników, szczypta miłości
      http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/02/natalia-sonska-garsc-piernikow-szczypta.html

      Usuń
  56. Z chęcią dołączę do wyzwania. Czy mogę podpiąć linki z wcześniejszych postów 2017 roku? Jeśli tak to:

    POJAZD:

    Paula Hawkins " Dziewczyna z pociągu" http://robotkipodrobinia.blogspot.com/2017/01/wdic-z-makneta-22017-moze-podjac.html

    KOLOR:
    Kazuo Ishiguro "Pejzaż w kolorze sepii"

    OSOBA:

    Rani Manicka "Matka ryżu"

    http://robotkipodrobinia.blogspot.com/2017/02/wdic-z-makneta-42017-pora-wracac.html

    to by było wszystko na ten moment ;)
    Pozdrawiam ciepło,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzę z założenia, że wyzwania mają być czystą przyjemnością, więc jeśli to są książki z 2017 roku (albo nawet z końcówki 2016), to nie widzę przeszkód. Już dodaję i cieszę się, że do nas dołączyłaś :)

      Usuń
  57. Podoba mi się Twój zamysł - czytanie dla przyjemności a nie pod silną presją:) Z chęcią dołączę do wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  58. W tym roku wzięłam się za wyzwania :D Bardzo podoba mi się Twój pomysł, biorę udział.

    OdpowiedzUsuń
  59. MIEJSCE – „Tajemne miasto” C.J. Daughtery, Carina Rozenfeld
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/02/zdjac-klatwe.html

    OdpowiedzUsuń
  60. UBRANIE – „Co kapelusz jeść powinien i inne opowiadania” Agnieszka Gadzińska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/03/nakarmic-kapelusz-i-nie-tylko.html
    KOLOR – Tajemnica błękitnej alkowy – Magdalena Ludwiczak
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/03/tajemnice-starej-alkowy.html
    METAL – „Berło i krew. Królowie i królowe na wojnie 1914-1945” Jean des Cars
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/03/krolowie-na-wojnach-i-prywatnie.html

    OdpowiedzUsuń
  61. LICZBA

    Magdalena Kozioł "52 Kolory Życia. Tom I"
    http://czytaninka.blogspot.com/2017/04/52-kolory-zycia-tom-i-magdalena-kozio.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OSOBA, ZWIERZĘ

      Grażyna Kałowska "Pieskie życie wg Kroniki Brata Rocha"
      http://czytaninka.blogspot.fr/2017/04/pieskie-zycie-wr-kroniki-brata-rocha.html

      Usuń