30 czerwca 2018

Wiosenny book haul

Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

Od kilku dni mamy astronomiczne i kalendarzowe lato, więc czas najwyższy, żeby pokazać, jakie książki trafiły do mnie tej wiosny (od marca do maja). Wyszło tego zaskakująco dużo, ale co się dziwić, skoro podczas jednych zakupów potrafiłam kupić dwanaście książek... W stosie tradycyjnie króluje fantastyka, chociaż możecie się zdziwić przy kilku tytułach ;)


Marzec

Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

1. Kurtyka. Sztuka wolności, Bernadette McDonald
2. Baronówna, Michał Wójcik
3. Na wschód od zachodu, Wojciech Jagielski
4. Zapytaj astronautę, Tim Peake

Moja kolekcja niefantastycznych książek do recenzji od księgarni internetowej Tania Książka. Zapytaj astronautę jeszcze nie doczekało się recenzji (chociaż jest napisana i czeka na opublikowanie), ale spośród tych pozycji to właśnie ta książka zrobiła na mnie największe wrażenie.  Tylko żeby nie było – biografia Kurtyki była ciekawą i pouczającą lekturą, a historia Wandy Kronenberg na swój sposób fascynowała. Najsłabiej wypadł Jagielski, który najzwyczajniej w świecie rozczarował mnie swoim reportażem podróżniczym. 


Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

5. Marzyciel, Laini Taylor
6. Melodia Litny, Łukasz Jabłoński
7. Silmarillion, J.R.R. Tolkien

Marzyciel to jedyna fantastyczna pozycja od Taniej Książki, która przyszła do mnie razem z tymi czterema powyżej. Melodia Litny to książka, od której zaczęła się moja przygoda ze współpracą recenzencką z wydawnictwem Zysk i S-ka. Z kolei Silmarillion to jedyny marcowy zakup (w Taniej Książce). Smędzę i smędzę, że powinnam w końcu przeczytać tę książkę Tolkiena, ale jakoś nigdy nie wpadła mi w ręce, więc nie miałam okazji. Kupiłam w nadziei, że okazja w końcu się znajdzie ;)


Kwiecień

Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

8. Piosenkarki PRL-u, Emilia Padoł
9. Po prostu zabijałem, Artur Górski
10. Punkty zapalne, Jerzy Borowczyk, Michał Larek

Od razu wiadomo, gdzie kupione, prawda? Z cyklu: „Wszyscy kupują w Biedronce, kupuję i ja!”. Całość uczyniła mnie jakieś 12 zł, więc no cóż... „Żal nie kupić” ;) Nie ukrywam, że z tego zestawienia największe oczekiwania mam wobec książki Górskiego, ale to już po prostu lekkie spaczenie wynikające ze specjalizacji na studiach.


Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

11. Scarlet, Marissa Meyer
12. Remedium, Richard Phillips
13. Miasto świętych i złodziei, Natalie C. Anderson
14. Pierwszy róg, Richard Schwartz

Kolejne egzemplarze recenzenckie – Scarlet od Papierowego Księżyca, Remedium na początek współpracy z Fabryką Słów, a Miasto świętych i złodziei oraz Pierwszy róg od Initium. Mogłabym tu dodać jeszcze Drugi okręt, który dostałam w wersji elektronicznej, żeby móc zapoznać się z Remedium, które zresztą właśnie w tej chwili czytam. 


Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

15. Wyprawa Błazna, Robin Hobb
16. Czerwony śnieg, Ian R. MacLeod
17. Matka Edenu, Chris Beckett
18. Wypalić Chrom, William Gibson
19. 451 stopni Fahrenheita, Ray Bradbury
20. Okruchy dnia, Kazuo Ishiguro
21. Nie opuszczaj mnie, Kazuo Ishiguro
22. Otchłań, Księga I, Peter V. Brett
23. Bramy Światłości, tom 2, Maja Lidia Kossakowska
24. Problem trzech ciał, Cixin Liu
25. Ciemny las, Cixin Liu
26. Koniec śmierci, Cixin Liu

Co mogę dodać? Jak kupować, to na całego. Nie ma co bawić się w półśrodki :D I powiedzmy sobie szczerze, to nawet nie jest połowa tego, co nadal mam na liście „do kupienia”. No i sama lista też nieszczególnie się zmniejsza. Zakupy w Świecie Książki są o tyle fajne, że zawsze można odebrać przesyłkę w sklepie i jeszcze przed płatnością sprawdzić zawartość. Jeśli jakakolwiek książka jest zniszczona, to po prostu za nią nie płacę. Poza tym te promocje, że druga książka kosztuje -50%... No jak nie skorzystać?!


Maj

Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

27. Szkarłatny kwiat kamelii, Antoni Ferdynand Ossendowski
28. Pasja życia, Jacek Pałkiewicz

Milo bardzo chciał się znaleźć na zdjęciu, więc nie mogłam mu odmówić tej przyjemności :D I nie to, że wygląda, jakby z głowy wyrastał mu stos książek. A skąd! Obie pozycje są egzemplarzami recenzenckimi od wydawnictwa Zysk i S-ka i o ile Szkarłatny kwiat kamelii zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie, o tyle Pasja życia to jakaś pomyłka. Nie rozumiem fenomenu ani powodu, dla którego wznawiano tę książkę. Szczegóły poznacie, gdy recenzja pojawi się na blogu.


Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

29. Zadra, Krzysztof Piskorski
30. Gwiezdny pył, Neil Gaiman
31. Dawca przysięgi, tom II, Brandon Sanderson

Książki, które kupiłam w maju. Zadrę udało mi się wyhaczyć w fajnej cenie na sprzedażowej grupie facebookowej, tylko niestety coś musiałam w nią wbić, bo strasznie zniszczyłam okładkę i nie mam pojęcia, co to było ani jak do tego doszło. Gwiezdny pył to dowód na to, że moja silna wola wcale nie jest taka silna, gdy chodzi o książki, które już czytałam i których przecież nie potrzebuję. Jak widać nie tylko potrzebuję – ja muszę je mieć! (sroka okładkowa...) Dawca przysięgi przywędrował do mnie z książką Gaimana z księgarni Tania Książka.


Wiedźmowa głowologia, recenzje książek, stosik książek

32. Dom wschodzącego słońca, Aleksandra Janusz
33. Toń, Marta Kisiel
34. Tancerze burzy, Jay Kristoff

Na koniec trzy książki od wydawnictwa Uroboros w ramach nowo zawiązanej współpracy. Toń zaskakująco mi się podobała, biorąc pod uwagę niewypał z Dożywociem, a Tancerze burzy zachwycili ważnym ekologicznym wątkiem. Dom  wschodzącego słońca dopiero będę czytać i to w ramach 7ReadUp, czyli tygodniowego maratonu czytelniczego.


Jak Wam się podoba moje wiosenne stosisko? Które pozycje sami chętnie byście przygarnęli? Coś z tego czytaliście i polecacie albo chcielibyście przeczytać? A może z czymś zupełnie przestrzeliłam i będę cierpiała podczas czytania? Dajcie znać ;)

18 komentarzy:

  1. Tyle ładnych książek!!! A ja ani jednej nie czytałam :o masakra
    Zazdroszczę Ci kontynuacji sagi ksiezycowej, do tej pory jej nie poznałam bo nie miałam okazji :/
    Życzę przyjemnego czytania! Mam nadzieję że wszystkie książki ci się spodobają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Silmalirion koniecznie przeczytaj! Hobbit mnie nudził ale Silmalirion daje czadu! Masz przepiękne wydanie! Pytanie jaki tłumacz? Co do drugiej książki czyli Scarlet <3 MAGIA.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super osiągnięcia! Część z tych książek czytałam, a osobiście najchętniej przygarnęłabym "Gwiezdny pył" Gaimana! Nowe wydania jego książek od MAGa są tak piękne, że wprost muszę je mieć na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robin Hobb <3 Uwielbiam, kocham i modlę się bez mała do książek tej kobiety :D Sama kończę teraz czytać Trylogię Skrytobójcy i już mi się płakać chce na samą myśl o końcu lektury :( Stosisko jest cudowne, więc życzę udanych lektur! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdobycze przepiękne i nie mówię tego, bo mam z nich jakieś 75% w swoich zbiorach. 😅

    OdpowiedzUsuń
  6. Ho ho na bogato!!! Kossakowska za mna chodzi, dużo słyszałam, ale jednak się boję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Opanie, na bogatości widzę (ale piesełek śliczny). Kilka tytułów też mam swoich zbiorach ("Gwiezdny pył" już dawno recenzowałam, a stare broszurowe wydanie Sillamrillionu wymieniłam sobie na to śliczne nowe ;) ), "Zadra" i "Matka Edenu" ciągle czekają na lekturę i zrecenzowanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko, kobieto, zbieram szczękę z podłogi. Tyle cudności! Z psem na czele ;) Część nam się powtarza, ale Silmarillion to bym chętnie przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, pokaźny stosik. Widzę fajne tytuły, sama mniej kupiłam i jestem dumna! Powodzenia w czytaniu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Obfite w literki były u Ciebie ostatnie miesiące. Niech się czyta!

    OdpowiedzUsuń
  11. Same dobre pozycje, ja się nie mieszczę z papierowymi w mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno w najbliższym czasie nie będziesz się nudzić! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Możesz czuć się winna wydłużenia mojej listy książek "Muszę mieć" :D
    Świetne pozycje udało ci się kupić

    https://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. No poszalałaś jak nic! Wiele pozycji bym przytuliła ale od daaaaawna czaje się na to piękne wydanie "Silmarilliona"... chyba wkrótce będzie moje :) Teraz tylko kiedy ty znajdziesz czas to wszystko przeczytać? :O

    OdpowiedzUsuń
  15. Pies jest boski! O stosach nie wspomnę:D Świetne nabytki, połowę bym sama chętnie kupiła:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Domowa biblioteka pęka w szwach ale pies przebił wszystko xD

    Gaiman... okładki ładne ale nie potrafię czytać tego pana - nie daje rady :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Korci mnie ten Cixin Liu, ale nieco przeraża objętość tomów. Już tyle "półkowników" patrzy na mnie z wyrzutem :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Tyle tego, a ja i tak mam ochotę przytulać przede wszystkim "Zadrę". Jak ja lubię to, jak ta książka wygląda :D

    OdpowiedzUsuń